On the road: Garden Route

13 april 2016 - Wellington, Zuid-Afrika

Eindelijk de tijd gevonden om een blogbericht te schrijven over onze fantastische roadtrip door de Westkaap van Zuid - Afrika, nl. de tuinroute! Ik kan het iedereen alleen maar aanraden om deze route te volgen als je in Zuid - Afrika bent! Prachtige natuurlandschappen, zalige backpacker lodges en onvergetelijke momenten! Klaar? Oké, hier gaan we!

Vrijdag 18/03/2016

Na onze huurauto opgehaald te hebben, waren we klaar voor vertrek richting Gansbaai, onze eerste stop. Ons een klein beetje mispakt aan deze plaats, Celien haar reisgids schreef letterlijk 'indien u er niet moet zijn, ga er niet heen. het is er saai'... WOEPS. De reden waarom we hier onze eerste stop gepland hadden was om de Shark Cave Diving te doen, maar deze is niet doorgegaan. We hebben wel genoten van het super uitzicht aan de zee en 's avonds dan maar lekkere spaghetti bolognese gemaakt.

Zaterdag 19/03/2016

Klaar voor vertrek richting Mosselbaai, met als tussen tussenstop Laghulas (meest zuidelijke punt van Afrika). Mooi op te zien waar de Indische Oceaan en Atlantische Oceaan samenkomen. We waren zo goed in het poseren, dat een cameraploeg van een reisprogramma dan maar besloten heeft om ons in hun reisprogramma op te nemen en te filmen... FAMOUS OFWA?!

Zondag 20/03/2016

Het Bartholomeus Diazmuseum bezocht in Mosselbaai, niet echt de moeite. Kleine stadswandeling gemaakt en nadien vertrokken richting Botlierskop waar we deelgenomen hebben aan een safari horseriding. 2 uur met een paard gereden tussen wilde dieren (neushoorns, zebra's en buffels) en ongerepte natuur. Daarna doorgereden naar Wilderness waar we letterlijk into the wild terechtkwamen. Houten hutjes, douche buiten naast de koeien en den bos in. Meer moest dat niet zijn he...

Maandag 21/03/2016

's Morgens vertrokken voor een hike aan de Touwrivier in Wilderness richting een waterval. Zeker en vast de moeite waard! De waterval was een zalig uitzicht en mooie beloning na de lange wandeling. De natuurdouche was ook een welverdiende beloning toen we terug in de 'the wild farm' waren! Zalig om een doucheke te kunnen nemen en een koei te zien passeren naast u!

Dinsdag 22/03/2016

Richting Knysna vertrokken waar we onderweg stilaan het besef kregen wat er gebeurd was in België... Ons mooie Brussel aangevallen, we waren er allemaal even niet goed van en het werd een stille autorit. De dame in de backpack was wel extreem gastvriendelijk en lief waardoor het allemaal wel wat beter ging na verloop van tijd met ons. Knysna was op zich dan weer zalig om in rond te wandelen.

Woensdag 23/03/2016

Uitstap naar de lokale supermarkt en nadien dan maar besloten om er een kuierdag van te maken in de shopping (klein beetje de meerderheid van de vrouwen hun keuze, Ruben moest volgen :p). 's Avonds wilden we de zonsondergang bekijken op Point View maar toen we aankwamen op de Point View was de zon al zo goed als onder dus was het een fotoshoot zonder de zonsondergang!

Donderdag 24/03/2016

Richting Tsitsikamma gereden. Ondanks het slechte regenweer zijn we toch voor de kayak + lilo adventure gegaan! En oooooh wat waren we blij! Gekayaked op de wilde zee en nadien op Storms River waar we dan uiteindelijk van de rotsen mochten springen. Uiteraard zijn we allemaal van de rotsen gesprongen... Tegen de avond aangekomen in de Dijembe Backpack waar we verbleven in een safaritent!

Vrijdag 25/03/2016

Genoten van het  pancake breakfast en nadien vertrokken voor een zipline wat een beetje teleurstellend was. We hadden het 'avontuurlijker' verwacht. Na de zipline verder getrokken naar J-Bay! Eindelijk richting het surfparadijs! Hier had ik al een volledige week naar uitgekeken! Eerst zijn Liesbeth en ik voor een beach horseriding gegaan (de anderen hadden hier niet zo veel zin in). Fijne ervaring, maar wederom slecht weer dus tegen het einde van de rit waren Liesbeth en ik 2 waterkippen! In Ubuntu Backpack zelf onze kos gemaakt en 's avonds gekuier met de manager, Antonio, van de backpack en zeer goede avond gehad!

Zaterdag 26/03/2016

TODAY IS SURFDAY! Althans, dat dachten we toch... Omwille van allerlei omstandigheden is het surfen spijtig genoeg niet doorgegaan! Maar we hebben wel een zalige dag gespendeerd aan het strand, mijn rug ligt er nog open van. De golven hier zijn amazing... Krachtige grote golven sleuren je van hier naar daar, maar kom, het kind kwam boven bij ons allemaal en we (lees vooral IK :p) hebben ons dan maar goed laten meesleuren door de golven. Uiteraard ook weer goed verbrand, vooral ons Celien, klein kreeftje!

Zondag 27/03/2016

Go shorty, it's your birthday, we're gonna pppparty like it's your birthday! Ontbijt op bed gekregen van mijn 2 reisbuddy's, aangenaam verrast! Vertrokken richting Addo, met als tussenstop Port Elizabeth! Hier hebben we een aangename dag gespendeerd. Overal kleine Afrikaanse winkeltjes dus genoeg inspiratie voor cadeau'tjes! Nadien doorgegaan richting Addo, waar het EIN - DE - LIJK tijd was voor het Addo Elephant Park. Amai, de verwachtingen lagen hoog! Maar voor we op safaritocht konden vertrekken zijn we lekker gaan eten voor mijn verjaardag!

Maandag 28/03/2016

Om 09h stonden we klaar om de Game Drive te beleven! We hebben veel dieren gezien, maar niet de dieren die ik wou zien... Dus na de Game Drive zijn we naar het park gegaan met onze eigen auto en dan was het hek van de dam... Eerst olifanten en nadien een leeuwin gespot in een bosje! ALLEMACHTIG! Een leeuw 5 meter van je auto in het wild, het doet wat met een mens. Nadien nog veel olifanten tegengekomen, wat een prachtige dieren! We konden er niet genoeg van krijgen!

Dinsdag 29/03/2016

Om 04h15 ging de wekker af en dat was voor iedereen ne fameuze pikker! De sunrise Game Drive was absoluut zijn geld waard want na een halfuurtje rijden in het park kwamen we 2 leeuwen tegen naast het pad. Mooi aan het poseren voor ons en vooral op hun gemak aan het genieten van de zon die opkwam, net zoals ons! Mijn dag kon niet meer stuk!!!

Woensdag 30/03/2016

Na Addo doorgereden naar Oudtshoorn, waar we terecht zijn gekomen in een nogal afgelegen backpack met een ouwlike familie. De kinderen van het gezin (de 2 jongens, er waren 5 kids) hebben ons 's morgens meegenomen op waterfallhike! Zware bergtocht maar ik ben blij dat ik heb doorgezet want het was de moeite waard. Bronwater gedronken en bergmunt gegeten, zalig! Nadien met Liesbeth en haar maatjie gekuier in Buffels Drift Game Lodge (het verblijf van Liesbeth en Silvie).

Donderdag 31/03/2016

Tijd om te vertrekken uit ons organisch verblijf! Richting Cango Caves met Liesbeth en Silvie wat achteraf gezien super teleurstellend bleek. We zijn dan verder gegaan zonder Liesbeth en Silvie richting Cederberg, wat 6 uur reden bleek... Niet echt goed gepland maar we zijn er uiteindelijk geraakt! Rond 21h aangekomen in Cederberg Oasis en i.p.v. een tent te moeten opzetten hebben we een mega grote kamer gekregen én avondeten van onze gastheer, een lieve bompa!

Vrijdag 01/04/2016

Vandaag tot de conclusie gekomen dat er geen plaats meer was voor ons in de African Soul Surfer Backpack in Muizenberg, dus hebben we besloten om ineens door te rijden richting Wellington, onze vaste verblijfplaats in Zuid - Afrika. THUIS MARATHON ZEGT! ;)

Zaterdag 02/04/2016

Richting Muizenberg vertrokken waar we onze zalige, eerste surfles achter de rug hebben gehad. Ik heb de kriebels helemaal te pakken en het lukte ook beter dan verwacht dus we zijn sowieso van plan om nog een weekend ergens te gaan surfen!

Zondag 03/04/2016

Het einde van onze roadtrip moest er helaas ook ooit eens aankomen, net zoals mijn blog die nu wel al lang genoeg zal zijn denk ik! Hopelijk heb ik jullie kunnen inspireren om ook ooit de Garden Route te volgen in Zuid - Afrika! Het waren twee zalige weken die ik ongetwijfeld nooit zal vergeten! Ik kijk al uit naar het volgende avontuur!

Reisgroeten

Nele

1. Nonkel Jef en tante Marie-Louise:
    13 april 2016
    Dag Nele,
    Blijkbaar verveel je je daar niet. Wat een onbezorgd leven daar! Geniet er met volle teugen van. Later zal je er nog dikwijls aan terugdenken. Groetjes van nonkel Jef en tante Marie-Louise en draag zorg voor je gezondheid hé. Smak, smak, smak...
  2. Dries Watté:
    18 april 2016
    Sjoeken blijven gaan! De max!!!
  3. Niels:
    18 april 2016
    Ploster dans le air!
    Fijn om te lezen dat je zo aan 't genieten bent! Ik kijk al uit naar 't volgende blogbericht. :D
    We missen je hier!
    Dikke kus en knuffel